Ved å effektivisere interne prosesser og investere strategisk i teknologi sammen med Selvklart, har reisebyrået Pure Norway firedoblet omsetningen på fire år – og tredoblet antall solgte turer.
Alt om reisen samlet på mobilen: Systemet gir sluttkundene enkel tilgang til alle nødvendige detaljer om reisen – aktiviteter, overnatting og anbefalinger.
Fra sine kontorer på Gjøvik selger Pure Norway turer til utenlandske turister som vil oppleve norske fjell og fjorder. I over ti år har selskapet jobbet for å gi unike opplevelser til reisende, men i likhet med resten av reiselivsbransjen ble de hardt rammet av koronapandemien i 2020. Da Innovasjon Norge lyste ut midler for å støtte reiselivsbedrifter, så Pure Norway en mulighet til å satse digitalt, bærekraftig og lokalt – en satsing som raskt skulle vise seg å lønne seg.
Overgangen fra store bussturistgrupper til mindre reisefølger på to til fire personer førte til et behov for å tenke nytt. For å møte denne utfordringen innså Pure Norway tidlig at teknologi måtte være en del av løsningen. De trengte mer effektive systemer for å håndtere en økende mengde forespørsler, samtidig som de ville gi kundene en bedre opplevelse.
Siden vi har begynt å samarbeide med Selvklart har vi 4-doblet omsetningen, på 4 år. Vi har investert i teknologi og blitt langt mer effektive. Ved hjelp av Selvklart sin skreddersydde programvare, og litt ressurser, så har vi nå 6 ganger så mange turer som tidligere. Hvis du ønsker en samarbeidspartner som hjelper deg å vokse, så vil jeg virkelig anbefale Selvklart.
Lars Klevenberg
Administrasjonsleder
-
Pure Norway AS
Bakgrunn
Målet for prosjektet var å effektivisere tilbudsprosessen og arbeidet med tilbudsdokumenter. Pure Norway hadde tidligere mange manuelle prosesser og brukte mye tid på å finne frem bilder og tekster, før de kunne sette sammen et tilbud. Dette gjorde det utfordrende å skalere opp virksomheten.
Samarbeidet med Selvklart har gjort det mulig for Pure Norway å investere i teknologi som gir et betydelig salgsfortrinn. Med et skreddersydd system for tilbuds- og reisedokumenter har Pure Norway redusert tidsbruken drastisk og økt effektiviteten. Prosessen som tidligere tok dager, tar nå bare timer. Dette har gitt dem muligheten til å fokusere mer på kundene og videreutvikling av selskapet.
Prosess
Vi i Selvklart gjennomførte en grundig designprosess for å forstå Pure Norways utfordringer og behov. Vi kartla hvordan deres eksisterende systemer fungerte, inkludert deres egenutviklede bookingsystem, og analyserte arbeidsflyten for tilbudsdokumenter. Basert på denne innsikten utviklet vi sammen en løsning som effektiviserte arbeidet betydelig.
- Samarbeidet med Selvklart har vært langsiktig og skreddersydd, med et tydelig fokus på verdiskaping gjennom teknologiske investeringer, forteller Sebastien Blanc, daglig leder hos Pure Norway. -Teknologien har ikke bare gjort det enklere å håndtere daglige prosesser, men også gitt Pure Norway muligheten til å ekspandere inn i nye markeder med en solid digital infrastruktur, forklarer Sebastien Blanc.
Resultat
Pure Norway kan nå automatisk generere tilbudsdokumenter takket være et tekst- og bildearkiv i Sanity CMS. Systemet er også koblet opp mot bookingsystemet, slik at de raskt kan hente inn supplerende informasjon. De kan lagre maler og tilpasse dem enkelt, noe som har redusert tidsbruken drastisk.
I tillegg har sluttkundene fått en bedre opplevelse. Når en tur bestilles, mottar kunden en digital reiseguide med alt de trenger – dag for dag, inkludert informasjon om overnatting, aktiviteter og transport. Alt tilgjengelig via mobil, slik at de enkelt kan få oversikt over reisen sin mens de er på farten.
Effekten av disse tiltakene har vært betydelig. Tidligere tok det en uke å utarbeide et tilbudsdokument – nå tar det under en dag. Reisedokumentene, som før krevde flere timer å sette sammen, kan nå lages på under 15 minutter.
Resultatet er at Pure Norway har tredoblet antall solgte turer siden 2019 og kan håndtere langt mer trafikk på en tryggere måte. Antall ansatte har også økt – fra to i 2019 til tre fulltidsansatte på Gjøvik og åtte agenter som jobber remote.
- Vi selger hovedsakelig turer til franskmenn som vil oppleve Norge. Men arbeidet vi har gjort sammen med Selvklart gjør det enklere å utvide til nye markeder, som Canada, India og Øst-Europa, forteller Blanc.
Teknologisatsingen har gitt Pure Norway kontroll, kapasitet og fleksibilitet til å vokse videre i et stadig mer krevende reiselivsmarked. Og Pure Norway har altså 4-doblet omsetningen sin på 4 år!
Vi kan hjelpe din bedrift også!
La oss ta en uforpliktende prat og finne ut om vi kan hjelpe dere. Fyll ut skjemaet nedenfor, så tar vi kontakt.